Kritika padla na Buchtovu hlavu

Ani líder a jasný favorit zápasu Prešov Šaľa nevykročil do jarnej prvoligovej odvety víťazne. Rovnako ako v 19.kole všetci východniari. Zeleno bieli ale mali k výhre blízko. Partiu dobre rozohrali. Dali prvý gól a do prestávky mali ďalšie šance skóre zvýšiť. Nedali a po prestávke pykali. Brazílčan Cleber chcel ratovať pokusom zo štandardnej situácie. Lopta sa ale odrazila od ľavej žrde.

Najdiskutovanejším momentom po stretnutí bola situácia zo 76.minúty stretnutia. Tatran viedol Kaplanovým gólom najtesnejším rozdielom. Za takého stavu sa nezvyknú robiť kúsky pre divákov. Prešovský brankár Miloš Buchta si však jeden neodpustil. Iste, nie v zlom úmysle, ale dosť riskantne vyšiel za hranicu pokutového územia v snahe založiť útočnú akciu. Pritom sa však pošmykol a kontrolu nad loptou stratil. Poľahky sa k nej dostal striedajúci hráč Šale Najman a bolo vyrovnané.

Spolu vyhrávajú aj prehrávajú

Vo chvíli kedy sa sieť za Buchtom rozvlnila, na prešovského gólmana časť publika zniesla takmer hromy blesky. Niektoré hlasy volali po jeho okamžitom stiahnutí z brány. Tréner domácich Roman Pivarník sa ale nedal vyprovokovať. Po zápase na "kiks", ktorý rozhodol o osude zápasu sa pozeral triezvo. "Mužstvo spolu vyhráva aj prehráva. Je to vec celého tímu, aj nás trénerov. Stáva sa to," zopakujeme bezprostredné slová kormidelníka zeleno - bielych po záverečnom hvizde. Reakcie prešovského publika, presnejšie jeho časti, sú notoricky známe. Namiesto aby pomohli svojmu mužstvu v krízových situáciách, ktoré sa pritrafia aj vyspelejším mužstvám a hráčom, už ich zatracujú. Niekedy sa nám zdá, ako keby len čakali na podobné zakopnutia. Len aby sa mohli vybúriť. Možno sa na niektorých, ktorí im nie sú dvakrát sympatickí, aj vybúriť. Našťastie, väčšina je iných. Napriek tomu je treba dať za pravdu R. Pivarníkovi. "Diváci, a nie iba v Prešove, zvyčajne sa dostanú do varu, keď mužstvo dáva obrazne povedané gól za gólom. Vtedy si radosť z futbalu vychutnávajú diváci aj hráči. Škoda, že mu nedokážu pomôcť vo chvíľach, kedy sa príliš nedarí."

Rozdielne reakcie

Nuž a pri týchto slovách sme si spomenuli na generálku v Žiline. Prešov v nej podľahol majstrovi rozdielom triedy. Nie o tom ale chceme. Na zápas pod Dubňom prišlo pozrieť úctyhodných 1800 divákov. Vlastne fanúšikov. Nejaký čas Prešovčania v žilinskom futbalovom stánku nehrali. Kto tam ale bol, a "iba" na prípravnom futbale, presvedčil sa, že MŠK Žilina pracuje so svojimi priaznivcami. Pracuje pre nich a cieľavedome ich vychováva. Už iba tým vynoveným prostredím, stánkami so službami, na každom kroku čistotou. A hlavne, kultúrnosťou v hľadisku. Nezačuli sme jediný raz, a chyby sa pritrafili aj majstrom, aby ich vlastní diváci zotreli. Naopak, štadiónom sa ozývalo skandovanie, potlesk. Dokonca, aj na adresu prešovských akcií. Stalo, sa že v druhom polčase striedajúci Buchta vyrobil takmer rovnakú hrúbku ako o potom týždeň, v majstrovskom stretnutí doma so Šaľou. A nik si z neho posmech nerobil. Veď aj chyby patria k futbalu. Inou otázkou je, že sa z tých predošlých prešovský brankár zrejme nepoučil. Alebo ďalší príklad. Na celom žilinskom štadióne je zákaz fajčenia. Objektív kamery snímajúcej hľadisko v jednej chvíli objavil sympatickú dámu so zapálenou cigaretou. Hneď sa na veľkoplošnej obrazovke objavil nápis, "na tomto štadióne je prísny zákaz fajčenia." Dáma sa na obrazovke zbadala a okamžite zhasla. Teda cigaretku. Aj to je dôkaz, ako sa dá s divákmi pracovať a spolupracovať. Čo sa potom týka chýb, aj tých z kategórie "hrubých", prehliadať ich samozrejme nemožno. Závery sú ale potom jednoznačne na kompetentných tréneroch. Ani tí ale nešijú hneď horúcou ihlou. "Ťažko sa vyjadrovať k chybe, akú vyrobil napríklad Buchta, hneď po zápase. Sú tam ešte potom reakcie kabíny. Pochopiteľne, že k momentu, po ktorom súper vyrovnal, sa ešte pri hodnotení "jarného" štartu vrátime," uzavrel debaty na túto tému R. Pivarník.

Čo je s Belejíkom?

V prešovskom tíme sa v prvom zápase odvetnej časti prvej futbalovej ligy predstavili všetci traja novici. Ján Papaj zo Senca a Brazílčan Luis Rodrigues Cleber z FC Mika Aštarak nastúpili v základnej zostave zeleno - bielych. Matúš Pekár z Olomouca vybehol na trávnik osem minút pred koncom. V zostave Tatrana sa neobjavil v jeseni sedemgólový útočník Ľuboš Belejík. Vraj má problémy s kolenom. "Žiaľ, Belejík asi nemá nič. Potvrdia to však až ďalšie odborné lekárske vyšetrenia v Bratislave. Pokiaľ viem, nevyzerá to na vážny problém, ale už tri týždne netrénuje," uviedol na margo laborujúceho hráča tréner prešovských futbalistov.

Zdroj: Korzár, 04.03.2008